Otthonról hazamegyünk

SZILVESZTER ERDÉLYBEN: Brassó-Hétfalu-Székelyföld

2017.12.28-2018.01.02 (6 nap)
Ár: 78.500 Ft
1. nap. Libegővel megyünk a dévai várba. Látogatás a Dévai Szent Ferenc Alapítvány központjában.2. nap. A „Drakula-kastély”, Törcsvár. A román királyok rezidenciája Sinaian: a Peles-kastély.3. nap. Prázsmár világörökségi szász erődtemploma. Kisbacon: Benedek Elek szülőkúriája, 150 éves vízimalom, Erdővidék leggazdagabb tájháza. Traktorral vagy gyalogszerrel az erdei vashámorhoz, máglya, fő…

SZILVESZTER ERDÉLYBEN: Brassó-Hétfalu-Székelyföld

SZILVESZTER A DÉLVIDÉKEN

2017.12.29-2018.01-01. (4 nap)
Ár: 54.900 Ft
A Délvidék egyik leghangulatosabb szállásán, a rönkfa bútorokkal berendezett gyönyörű szobákkal, közösségi helyiséggel, étteremmel bíró, tanyasi hagyományokat őrző, mégis modern felszereltségű Kátai-birtokon emlékezetes szilveszteri élményben lesz részünk. Barátságos házigazdáink nagy szívvel és odaadással várják csoportunkat Kishegyesen, a Vajdaság szívében lévő ökofarmjukon.1. nap: Szabadka: a híres "ócskapiac", városnézés. Az…

SZILVESZTER A DÉLVIDÉKEN

SZÉKELYFÖLDI CSILLAGTÚRA a Csíksomlyói Búcsúval VAGY kalandos teherautó-túrával a Madarasi-Hargitára

Időpont(ok):
2018.05.17-22. (6 nap, 5 éjszaka, 3 munkanap)
Úti cél: Erdély
Út jellege: Természet, Gasztronómia, Túrázás, Városnézés, Történelem, Nyaralás
Ár: 72.900 Ft, dec.31-ig -5% kedvezmény: 69.200 Ft
Egyágyas felár: 3.000 Ft/éj
Útvonal: Szfvár.-Bp.-M5-Szolnok
Felszállási helyek: Budapest, Székesfehérvár

csiksomlyo Ezt a különleges utazást, amely kissé elrugaszkodik a szokványos erdélyi körutak sablonjától, mégis benne vannak a legnépszerűbb erdélyi látnivalók, bátran ajánljuk mindenkinek. Családosoknak azért, mert kevés a templom, és sok a természetjáró program. Erdély szent földjével most ismerkedőknek azért, mert meglátogatjuk a megunhatatlan nevezetességeket (Kolozsvár, Gyilkos-tó, Békás-szoros, Szent Anna-tó, Szováta, Parajd, Korond, Torockó, Tordai-hasadék, Kolozsvár, Csíksomlyó). Gyakorlott Erdély járóknak azért, mert szokásunkhoz híven most is sokszor letérünk a szokott csapásirányokról, vagy éppen pont egy medvecsapás irányába fordulunk majd egyik este... A magyarság legnagyobb ünnepe a Csíksomlyói Búcsú, amelyre fakultatív lehetőség elzarándokolni, helyette akár terepjáró-teherautós kirándulást is választhatunk a Madarasi-Hargita csúcsa alá, ahonnan egy órás gyaloglással fel is érünk a székelyek szent hegyére, továbbá vadlesre indulhatunk az Ivó-völgyi vadrezervátumban.

szállás, bőséges reggeli és gazdag vacsora, székelyes menüvel, honismereti vezetés, étkezés, néptáncműsor, napközbeni eszem-iszom Kisbaconban

Indulás: 05:00-kor Székesfehérvárról, 06:15-kor Budapestről
Honismereti vezető:
Bálint Zoltán a székelyföldi Árkosról, az utasaink által körében méltán népszerű, „nagyon székely góbé”, aki a hétköznapjain is székely viseletben közlekedik, otthon tájházat és vasalómúzeumot működtet
Útvonal:
Szfvár.-Bp.-M5-Szolnok.
1.nap: Aranyosszéken át Csíkországba. Nagyváradon megnézzük a monumentális és gyönyörű püspöki székesegyházat, ahol a város szülötte, Szent László király fejereklyéjét őrzik a 19. századi, gazdagon aranyozott hermában. Rövid megállót teszünk Erdély kapujában, a Király-hágón, ahonnan káprázatos panoráma nyílik Erdélyországra. A többi székely területtől messze eső, egykori Aranyos-széki falu, Aranyosgerend 1290 körül épült, rendkívüli értékű Árpád-kori református templomában Gudor Péter tiszteletes úr mesél a történelmi múltról és napjaink realitásairól. Este remek szilvapálinkával és isteni vacsorával várnak minket Zeteváralján.
2. nap: Erdély egyik legszebb útján, a Libán-tetőn keresztül utazunk a Gyergyói-medencébe. A 92%-ban magyarlakta (köztük sok örmény felmenőkkel rendelkező) Gyergyószentmiklós egykori piactere Erdély talán legszebben parkosított kisvárosi főtere. A városban megtekintjük még a 300 éves örmény erődtemplomot egy helyi örmény, Zárug Aladár bemutatásában. Ellátogatunk egy esztenára, ahol félnomád állattartást folytató pásztor család mesél a küzdelmes, számukra mégis gyönyörű életformáról. Piknikebéd náluk, házi finomságokból. Ezután Erdély legnevezetesebb természeti látnivalójához, a több száz méteres sziklafalak közt kanyargó Békás-szorosba vezet az utunk. Itt a szabadidő a kirakodók népes seregétől való vásárlásra, illetve túrázásra is ad lehetőséget. A szoros bejárata előtti, legendákkal övezett, hegyomlás által keletkezett Gyilkos-tóból meredező 100 éves fenyőcsonkok között csónakázásra is lehetőségünk lesz. Este megismerkedünk az udvarhelyszéki viselettel és táncokkal a Boróka Néptáncegyüttes tagjainak fellépése alkalmával.
3. nap: A CSÍKSOMLYÓI BÚCSÚ / TEHERAUTÓVAL A MADARASI-HARGITA TETEJÉRE. Két lehetőségünk adódik. Mehetünk a legnagyobb magyar rendezvényre, a több száz éves múltra visszatekintő Csíksomlyói Búcsúba. A nyeregben tartott ökumenikus szentmisét a világ minden pontjáról idesereglett több százezer magyar hallgatja. 1 órás kaptató után érjük el a mise helyszínét, ahonnan belátni egész Csíkországot. VAGY: A természetkedvelőknek emlékezetes program lesz az Ivói Vadaspark meglátogatása, a Madarasi-Hargita lábánál fekvő, meseszép völgyben. A 320 hektáron elhelyezkedő parkban figyelhetjük meg a szavasokat, őzeket, muflonokat és vaddisznókat. Csak pár földutat és kerítést tettek itt hozzá a meztelen természet szépségéhez, ahol természetes módon élnek az állatok (etetés is kizárva). A két órás, vadlessel egybekötött séta után vadhúsból készült miccs különlegességet kóstolhatunk, bor vagy sör kíséretében. Innen a magunkfajta kalandorok szállítása céljára átalakított teherautóval megyünk fel a Hargita tetejére, a Madarasi Hargita csúcsára (1801 m), ahol zászló- és kopjafa erdő jelzi: a székelyek szent hegyén vagyunk.  A kalandos túra ára 2500 Ft/fő. Szürkületkor medvelesre indulhatunk a vadon mélyére (mindkét csoport). Ára 100 lej – 7.000 Ft, ha nem látunk medvét, visszajár.
4. nap:
 a háromszéki (Kovászna megye) Erdővidékre utazunk. Kisbaconban pálinkával, frissen sült kürtőskaláccsal várnak minket a helyi patrióta egyesület tagjai. Benedek Elek szülőkúriáját a dédunokája mutatja be. 150 éves vízimalmot nézünk meg az idős molnárnéval, majd Erdővidék leggazdagabb tájházába megyünk. Falatozunk a hamisítatlan, helyi székely házi finomságokból.  Innen a Szent Anna-tóhoz megyünk tovább. A gyönyörű, vulkanikus tó Erdély egyik legnagyszerűbb látványossága. A tó körüli séta után biológus által vezetett túrára indulunk a híres Mohosi-tőzegláp szemrevételezésére, amely a Csomád-hegység 800 méteres átmérőjű krátermaradványában fekszik, 1050 méter magasságban. 10 méter vastagságban 3 millió köbméter tőzeg van a talpunk alatt. Rendkívüli, jégkorszakból származó növényritkaságok élnek itt.
5. nap.
Városnézés Székelyudvarhelyen, a színmagyar, 36 ezres, sok kincset rejtő csinos városban. Megálló Tamási Áron sírjánál, FarkaslakánParajdra utazunk, ahol a messze földön híres, ma is aktívan bányászott Sóbányába látogatunk. Busz visz minket a föld mélyére, ahol történelmi szobrokat láthatunk, de van borospince, játszótér, sóhomokozó, és adódnak sportolási lehetőségek is. Fürdőzünk az erősen sós vízű, heliotermikus melegvizű Medve-tóban SzovátánKorondon, vásárlási lehetőségünk adódik. Hazafelé indulunk – szállásunk a jellegzetes házai, népviselete és kulturális öröksége megőrzése kapcsán méltán világhírű, Europa-Nostra díjjal elismert Torockón lesz, amely a többi székely széktől különálló Aranyosszéken található.
6. nap:
 Erdély legtöbbet fotózott, skanzen jellegű házsorának egyikében megtekintjük a néprajzi múzeumot, amelynek legszebb darabjait, a csodálatos torockói népviselet remekműveit akár magunkra is ölthetjük. A torockói bútorfestés remekeit is megcsodálhatjuk. A Tordai-hasadék Erdély egyik legelképesztőbb természeti látványossága. Úgy alakult ki ugyebár, hogy Szent László király, amikor menekült a kunok elől, addig fohászkodott segítségért a Jóistenhez, amíg megnyílt mögötte a föld és elnyelte mind a pogányokat. Függőhidakon, sziklába vésett ösvényeken kanyargó túraúton haladunk a hasadékban, ahol rendkívüli flóra és fauna alakult ki, több mint 300 lepkefaj honos, csak itt fellelhető növényeket láthatunk. Városnézés Erdély fővárosában, a Kincses Városban, Kolozsváron. Megtekintjük Mátyás szülőházát, a Szent Mihály templomot, körülötte a magyar múltról (és jelenről) mesélő nagy polgárházakkal, Fadrusz János alkotását, a híres Mátyás-szobrot, a Sárkányölő Szent György szobra által vigyázott Farkas utcai református templomot, ahol az erdélyi történelem nagyjai nyugszanak. 22.30 körül érünk Budapestre.

kiváló panziókban Zeteváralján (4 éj) és Torockón (1 éj)