Otthonról hazamegyünk

hétfő, július 24, 2017

A NYUGATI GYEPŰ ŐRZŐI - ŐRVIDÉKI VÁRTÚRA ÚJ IDŐPONTBAN!!!!

Időpont(ok):
2017.09. 28-10.01. (4 nap, 3 éj)
Ár: 49.000 Ft/fő
Időpont(ok): 2017.09. 28-10.01. (4 nap, 3 éj) Ár: 49.000 Ft/fő 1. nap: Féltorony: Harrach-Habsburg kastély angolparkjában sétálunk. Boldogasszony: Basilica Minor rangra emelt búcsújáró kegyhely. Fertőszéleskút: Török-torony és a kaloda. Feketeváros: a történelmi borospincék mellett felkeressük a híres turbános Török fejet. Szentmargitbánya: meglátogatjuk kőfejtőt, ami a Világörökség része. Ruszt: gótikus stílusú Halász-templom, belvárosi séta. Fertőmeggyesről sétahajózás…

A NYUGATI GYEPŰ ŐRZŐI - ŐRVIDÉKI VÁRTÚRA    ÚJ IDŐPONTBAN!!!!

CIFRA KALOTASZEG – Erdély legnagyobb magyar rendezvényével a Kolozsvári Magyar Napokkal

Időpont(ok):
2017. augusztus 18-22. (5 nap, 4 éj)
Úti cél: Erdély
Út jellege: Természet, Hagyományőrzés, Rendezvények
Ár: 59.000 Ft
Útvonal: Székesfehérvár, M7, Budapest
Felszállási helyek: Budapest, Székesfehérvár

64 21. nap: Indulás: 4.45 Szfvár., 6 óra Bp. Megállunk a Király-hágón, majd Sebes várát hódítjuk meg. Megérkezünk Kalotaszentkirályra. Séta a faluban: Este zenés-táncos mulatság és viseleti bemutató. 2. nap: Túra a 30 méter magas Székelyjó-vízeséshez, VAGY: két fantasztikus templomot tekinthetünk meg két kicsi faluban. A várfallal kerített magyargyerőmonostori erődtemplomhoz látogatunk el, majd felsétálunk Magyarvalkó ősi, templomához is. Az ebédnél egyesül a túra- és a templomos csoport. Délután Sztánára utazunk. Lovas kocsin megyünk a "Varjúvárhoz". 3. nap: Megállunk Körösfőn, kirakodóvásár az út mellett. Magyarkiskapus: a kalotaszegi piramishegyeket fedezzük fel. A díszesen faragott kalotaszegi kapuk egyikén belépve a Bivalymúzeumban találjuk magunkat. Délután érkezünk meg a szállásunkra, Magyarvistára. Városnézés Erdély fővárosában, a Kincses Városban, Kolozsváron. A város ad otthont a Kolozsvári Magyar Napoknak, Erdély legnagyobb magyar kulturális fesztiváljának. 4. nap: Ma is Kolozsváron kezdjük a napunkat.Kallós-múzeum: néprajzi gyűjtemény. Ebéd után a tordai sóbányába látogatunk. Visszautazunk Magyarvistára. Megnézzük a díszes kalotaszegi tájházat, majd a Magyar Néptánc Házát. Búcsúmulatság. 5. nap: A közeli lovasfarmon lovasíjász bemutatót láthatunk, majd az ősmagyar harcművészetet űző barantások mutatják be tudásukat. 21.30-ra otthon leszünk.

Tartalmazza: utazás, szállás, félpanzió, honismereti vezetés, zenés-táncos fogadóest viseleti bemutatóval az első napon
Szállás: 2 éj Kalotaszentkirályon családi vendégházakban, 2 éj Magyarvistán panzióban
Honismereti vezető: a 2. szálláshelyünkön, Magyarvistán élő temperamentumos székely „polihisztor”, Vass Judit. Végzettsége szerint kutyaténer, kutató-tervező gépész technikus, konfliktus-menedzser, turisztikai menedzser, hivatásos idegenvezető. Jelszava: „minden balhét elintézek, s ha nem lesz, csinálok!”

1. nap: Indulás: 4.45 Szfvár., 6 óra Bp. Megállunk a Király-hágón, majd Sebes várát hódítjuk meg - innen indult a Bocskai-felkelés. Gyönyörű a kilátás nyílik innen a kalotaszegi hegyekre. Megérkezünk Kalotaszentkirályra. Házigazdánk mesél a ma is élő kalotaszegi néphagyományokról, és a helyi gyülekezet érdekes szokásairól. Séta a faluban: Ady Endre emlékműve, Szent István szobor, jellegzetes házak és oromzatok. Este zenés-táncos mulatság és viseleti bemutató.

2. nap: Csodaszép, oda-vissza 12 km-es erdei túrát teszünk az 1000 méteres magasságban található, 30 méter magas lenyűgöző Székelyjó-vízeséshez, a Kalota-havasban. VAGY: két fantasztikus templomot tekintünk meg két kicsi faluban. A várfallal kerített magyargyerőmonostori erődtemplomot közvetlenül a tatárjárás után építette a Győrffy-család. 1774-ben készült a templom festett fakazettás mennyezete, karzata, padjai és az úrasztal is, a híres kolozsvári mester, Umling Lőrinc műhelyében. A templombelsőt kék írásos és fehér vagdalásos varrottasok uralják. Kívül furcsa hármas szoborcsoportot találunk, amely valószínűleg a tatárjárás előtti templomból, a korai kereszténység idejéből maradhatott fenn, ám mégis a kereszténység felvétele előtti, honfoglalás kori időket idézi elénk. Látunk egy napórát is, alatta egy római kori gyönyörű halotti emlékművel. Pár percre buszra szállunk, majd felsétálunk Magyarvalkó ősi, festett fakazettás mennyezetű templomához, melyhez meredek, árkádos falépcsőn át vezet az út. Az ebédnél egyesül a túra- és a templomos csoport. A művelődési házban pálinkával, kávéval, ízletes zöldséglevessel, töltött káposztával és kalotaszegi csörögefánkkal várnak minket. Délután Sztánára utazunk. Lovas kocsin megyünk a falutól 2 km-re, a mezőn található "Varjúvárhoz", ahol a híres tervező és néprajzkutató, Kós Károly a legszívesebben töltötte idejét.

3. nap: Megállunk Körösfőn, ahol a korondihoz hasonló népi kirakodóvásárt találunk az út mellett. A tegnapi túrázóknak feltétlenül javasoljuk, hogy a rendelkezésre álló szabadidőben sétáljanak fel megtekinteni az itteni, valkóihoz hasonló gyönyörű, festett fakazettás mennyezetű csoda kis templomot. Magyarkiskapus: a kalotaszegi piramishegyeket fedezzük fel. Ha elfoglaltsága engedi, csatlakozik hozzánk a kolozsvári Molnár Attila is, aki a gyerekkorában hallott legendákat, misztikus gyökerű népmeséket, babonákat, hagyományokat, legendákat, hiedelmeket kötötte össze a hegyen járó emberek, táltosok valós történetével és a saját kutatásaival. Hogy ki mit gondol – ránk bízza. Mindenesetre gyönyörű helyen járunk majd, az 100 százalék. Kalotaszegen újjáéledőben van a hagyományos bivalytartás. Mérán komoly csorda van a mai napig. A gyönyörű, székelykapukhoz hasonló, díszesen faragott kalotaszegi kapuk egyikén belépve a Bivalymúzeumban találjuk magunkat. Lesz az udvaron pálinka, bivalytermékek (vaj, sajt, túró), bivalytej, házi húsfélék, frissen sült házikenyér és bivalytej is. Kora délután érkezünk meg Magyarvistára, bevesszük magunkat a szállásainkra. Városnézés Erdély fővárosában, a Kincses Városban, Kolozsváron: Mátyás király és Bocskai-fejedelem szülőháza. Óvár, Karolina-oszlop. A főtér magyar múltú palotái, Szent Mihály-templom, Mátyás-szoborcsoport. A Kolozsvári Magyar Napok Erdély legszínesebb és legnagyobb magyar kulturális fesztiválja, sok programmal, élő koncertekkel, kirakodóvásárral, gasztro-utcával. Augusztus 20-a KMN legerősebb napja. 2016-ban a fellépők között ott volt az Omega, a Bikini és Ákos, de volt például Hair musical és Hunyadi László opera is, több száz egyéb rendezvény mellett.

4. nap: Ma is Kolozsváron kezdjük a napunkat. A Házsongárdi-temető Európa legöregebb sírkertjei közé tartozik. A legidősebb síremlék közel félezer éves. Látjuk Brassai Sámuel, Reményik Sándor, Kós Károly, Dsida Jenő nyughelyét, és sok-sok, Erdélyért sokat tevő főember, főnemesi család kriptáját, mauzóleumát. Válaszúton megtekintjük Wass Albert szülőkastélyát (kívülről, nem látogatható). A Kallós-múzeum Erdély egyik legértékesebb néprajzi gyűjteménye, értékes válaszúti, széki, kalotaszegi, gyimesi és moldvai csángó, valamint román és szász népművészeti, népviseleti darabokat őriz. Ha otthon tartózkodik és egészsége engedi, találkozhatunk a 90 évesen is aktív legendás gyűjtővel, néprajztudóssal, a táncház mozgalom egyik elindítójával, Kallós Zoltánnal is. A Kallós Alapítvány által fenntartott szórványkollégiumban ebédelünk, ahol több mint 100 gyermek számára biztosítják a bentlakás és a magyar tanulás lehetőségét. Ebéd után a tordai sóbányába látogatunk, amely méltán lett a BBC szavazásán a világ 10 legkülönlegesebb és legismeretlenebb látnivalójának egyike. Visszautazunk Magyarvistára. Megnézzük a díszes kalotaszegi tájházat, majd a Magyar Néptánc Házát. Búcsúmulatság: lesz táncbemutató, népdalok, pálinkás fogadtatás és megkóstolhatjuk a híres vistai kürtőskalácsot is. Végül mi is elsajátíthatjuk a kalotaszegi tánclépéseket. Belépő: adományok formájában a szervező helyi táncegyüttes javára.

5. nap: A közeli kisbácsfalvi lovasfarmon lovasíjász bemutatót láthatunk, majd az ősmagyar harcművészetet űző barantások mutatják be tudásukat. Utána ki is lehet próbálni a felszereléseket. A jurtákban bográcsgulyással várnak bennünket. 21.30-ra otthon leszünk.