Otthonról hazamegyünk

vasárnap, június 25, 2017

KÁRPÁTALJA: ÁRPÁD NÉPÉNEK ÚTJÁN Terepjáró teherautókkal a Tisza-forráshoz

Időpont(ok):
2017.07.04-09. (6 nap, 5 éj)
Ár: 65.000 Ft/fő
Időpont(ok): 2017.07.04-09. (6 nap, 5 éj) Ár: 65.000 Ft/fő 1. nap: Vaja, Rákóczi-kiállítás. Penyige: Lekvárda, Túristvándiban vízimalom, Szatmárcseke Kölcsey síremléke. Tiszacsécsén Móricz-emlékház, Orosziban kárpátaljai irodalmi est. 2. nap:  Beregvidék fővárosa: Beregszász. Munkács: a vár és a szép belváros. Szolyva: „Málenkij robot" emlékpark. Vereckei-hágó, Árpád-vonal-bunker, honfoglalás emlékmű. 3. nap: Szinevéri-tó, csodaszép tengerszem. Alsókalocsai ruszin skanzen. 4.…

KÁRPÁTALJA: ÁRPÁD NÉPÉNEK ÚTJÁN Terepjáró teherautókkal a Tisza-forráshoz

LOVASTÚRA KALOTASZEGEN

Időpont(ok):
2017. augusztus 18-22. (5 nap, 4 éj). MAX 10 fő.
Úti cél: Erdély
Út jellege: Természet, Túrázás
Ár: 139.000 Ft
Útvonal: Székesfehérvár, M7, Budapest
Felszállási helyek: Budapest, Székesfehérvár

tura szentfoldon 11.nap: Indulás: 4.45 Szfvár., 6 óra Bp. Megállunk a Király-hágón, majd Sebes várát hódítjuk meg. A szobák elfoglalása után meglátogatjuk a lovakat a legelőn. Kiválasztjuk a társunkat a következő napokra. Felkészítés az útra, lovaglási ismeretek és szintfelmérés. Vacsora, falulátogatás. 2. nap: Reggeli után indulunk Roskára. 24 km-t teszünk meg ma, 5 óra alatt. Érintjük Kós Károly híres Varjúvárát. A Részeg-tetőn áthaladva körbe belátjuk az egész Kalotaszeget, Átvágunk Körösfőn, Kalotaszeg kirakatfaluján. Oláhbikalon a különleges, fából épült görögkatolikus templomot csodáljuk meg. Roskán szállás, estebéd. 3. nap: Szkindre indulunk. 33 km, 8 óra lovaglás vár ránk. Hegyi terepen, nagy legelőkön átvágva, erdős, gyönyörű vidéken haladunk. Felérünk egy 1200 méter magas csúcsra, ahonnan gyönyörű rálátás nyílik a Kalota-havas csúcsára, a Vigyázóra. Házigazdáinkkal autóval átmehetünk a 29 méter magas Havasrekettyei-vízesést megtekinteni. Szkind: szállás, vacsora. 4. nap: Kalotaszentkirályra indulunk (31 km, 6-7 óra). Ügetésre és vágtára alkalmas terepen lovaglunk Meregyó felé. Kalotaszentkirályon megtekintjük a tájházat és a gyönyörű, fakazettás mennyezetű, 4 fiatornyos református templomot. 5. nap: Visszaindulunk Sztánára, 4 óra lovaglás vár ránk. Kalotadámoson áthaladva megláthatjuk Kalotaszeg egyik utolsó bivalycsordáját. Pihenő, mosakodás után indulunk haza. 21.30-ra otthon leszünk.

Tartalmazza: utazás busszal (oda-vissza együtt az „Egy az Isten” túracsoportunk tagjaival), 4 napi lovaglást, szállást, csomagszállítást a panziókhoz, teljes ellátást, beleértve a déli pikniket minden nap, lovak ellátását, a buszon honismereti vezetést, a lovaglás során két fő kísérő túravezetőt, akiktől sok érdekességet megtudunk a megállók alkalmával.
Szállás: Sztánán, Roskán, Szkinden és Kalotaszentkirályon, hangulatos panziókban
Honismereti vezető: DeMartin Lajos sztánai lovardatulajdonos, a Kalotaszegi Turul hagyományőrző lovasíjász egyesület vezetője, aki egyébként egy 18. században Kalotaszegre betelepült olasz család sarja.
Igényelt lovaglási tudás: alapszint

1.nap: Indulás: 4.45 Szfvár., 6 óra Bp. Megállunk a Király-hágón, majd Sebes várát hódítjuk meg - innen indult a Bocskai-felkelés. Gyönyörű a kilátás a várromokról azokra a kalotaszegi hegyekre, melyek közt 4 napon át lovagolni fogunk – felülnézetből mérjük fel a terepet. A szobák elfoglalása után meglátogatjuk a lovakat a legelőn. Kiválasztjuk a társunkat a következő napokra. Felkészítés az útra, lovaglási ismeretek és szintfelmérés. Vacsora, falulátogatás.

2. nap: Reggeli után indulunk Roskára. 24 km-t teszünk meg ma, 5 óra alatt. Érintjük Kós Károly híres Varjúvárát. A Részeg-tetőn áthaladva körbe belátjuk az egész Kalotaszeget, a honfoglalás korában alapított magyar, és a 18-19. században alapított román falvakat. Átvágunk Körösfőn, Kalotaszeg kirakatfaluján. Oláhbikalon a különleges, fából épült görögkatolikus templomot csodáljuk meg. Roskán szállás, estebéd.

3. nap: Szkindre indulunk. 33 km, 8 óra lovaglás vár ránk. Hegyi terepen, nagy legelőkön átvágva, erdős, gyönyörű vidéken haladunk. Felérünk egy 1200 méter magas csúcsra, ahonnan gyönyörű rálátás nyílik a Kalota-havas csúcsára, a Vigyázóra. Késő délután, vagy holnap reggel házigazdáinkkal, autóval átmehetünk a Kalota-havas egyik legnagyszerűbb természeti látványosságát, a 29 méter magas Havasrekettyei-vízesést megtekinteni gyönyörű, erdős szurdokvölgy mélyén. Szkind: szállás, vacsora.

4. nap: Kalotaszentkirályra indulunk (31 km, 6-7 óra). Ügetésre és vágtára alkalmas terepen lovaglunk Meregyó felé. Kalotaszentkirályon megtekintjük a tájházat és a gyönyörű, fakazettás mennyezetű, 4 fiatornyos református templomot.

5. nap: Visszaindulunk Sztánára, 4 óra lovaglás vár ránk. Kalotadámoson áthaladva megláthatjuk Kalotaszeg egyik utolsó bivalycsordáját. Hajdan 10 ezer bivalyt tartottak Kalotaszegen – ma újjáéledőben van a hagyomány. Pihenő, mosakodás után indulunk haza. 21.30-ra otthon leszünk.