Otthonról hazamegyünk

vasárnap, június 25, 2017

KÁRPÁTALJA: ÁRPÁD NÉPÉNEK ÚTJÁN Terepjáró teherautókkal a Tisza-forráshoz

Időpont(ok):
2017.07.04-09. (6 nap, 5 éj)
Ár: 65.000 Ft/fő
Időpont(ok): 2017.07.04-09. (6 nap, 5 éj) Ár: 65.000 Ft/fő 1. nap: Vaja, Rákóczi-kiállítás. Penyige: Lekvárda, Túristvándiban vízimalom, Szatmárcseke Kölcsey síremléke. Tiszacsécsén Móricz-emlékház, Orosziban kárpátaljai irodalmi est. 2. nap:  Beregvidék fővárosa: Beregszász. Munkács: a vár és a szép belváros. Szolyva: „Málenkij robot" emlékpark. Vereckei-hágó, Árpád-vonal-bunker, honfoglalás emlékmű. 3. nap: Szinevéri-tó, csodaszép tengerszem. Alsókalocsai ruszin skanzen. 4.…

KÁRPÁTALJA: ÁRPÁD NÉPÉNEK ÚTJÁN Terepjáró teherautókkal a Tisza-forráshoz

CSÁNGÓFÖLD – FEKETE-TENGER – DUNA-DELTA Tengerparti nyaralással, és szívbéli élményekkel a legtávolabbi magyar szigeteken.

Időpont(ok):
2017.08.11-20. (10 nap, 9 éj)
Úti cél: Csángóföld, Európa magyar szemmel
Út jellege: Természet, Gasztronómia, Felfedezés, Bor, Úttörő, Kulturális utazás, Nyaralás
Ár: 129.000
Egyágyas felár: 34.000 Ft
Gyermek kedvezmény (12 év alatt): 27.000 Ft
Családi kedvezmény (min. 3 családtag): -5 %
Anya gyerek kedvezmény: 10%
Útvonal: Budapest-Szeged-Arad
Felszállási helyek: Budapest, Szeged, Kecskemét, útvonalba eső települések, pihenőhelyek.

duna delta1. nap: utazás Szentegyházára2. nap: Gyimesbükk: ezeréves határ, Csángóföld, Pusztina: a legkeletibb Szent István-templom, Nyisztor Ilona Magyar Örökség-díjas énekesnő és a hagyományőrző csoport lenyűgöző műsora. 3. nap: Lujzikalagori élmények: innen származnak az oituziak. Utazás Dobrudzsába. Brailán komppal át a Dunán, Macini Nemzeti Park. 4. nap: Mamaia Beach, tengerpart. 5. nap: Oituz, a Fekete-tengeri csángók. Nagyboldogasszony napi búcsú, nagy találkozások helyiekkel a legkeletibb magyarok falujában. Konstancai delfináriumba, monarchia-korabeli kaszinó, minaret. Borkóstoló a romániai borok őshazájában, Murfatlarban. 6. nap: Tulcsán hajóra szállunk, a Duna-Deltába utazunk. Gorgova halászfaluban magyaros vendégszeretettel várnak bennünket a helyi székelyek. 7. nap: Letea szigete: 400 éves ártéri tölgyerdők, szabadon élő lovak, homokdűnék, orchideák, varázslatos élővilág. 8. nap: Sulina Duna-torkolat, csónaktúra, madármegfigyelés. A „23-as mérföld” nevű lipován halászfalu. Horgászati lehetőség. 9. nap: Foltest: melegszívű csángó emberek egy teljesen román lakta vidéken, 1000 km-re Budapesttől. Pürkerec:, hétfalusi csángók. 10. nap: városnézés Brassóban.

szervezés, szállás, utazás, honismereti vezetés, hagyományőrző műsor Pusztinán, reggeli végig, vacsorát a 3 tengerparti este kivételével (ekkor megoldható egyénileg is)

Honismereti vezetők: Hanyi Zsolt és Posch Dániel irodánk részéről. Mindketten a téma szakértőinek mondhatjuk magunkat mind Oituz, mind Foltest, mind a moldvai Csángóföld tekintetében. A foltesti magyar ajkú kis csángó közösségre egy moldvai expedíciónk során mi találtunk rá, Ojtozban szintén az elsők között jártunk, a falu alapítójának a lányára mi akdtunk rá.

1. nap: indulás: 4.45 Szfvár., 6 óra Bp. Útvonal: Szeged-Dél-Erdély. Utazás Szentegyházára, rendhagyó útvonalon, izgalmas megállókkal, az idő függvényében.

2. nap: Gyimesbükk: ezeréves határ, legkeletibb magyar vasúti őrbódé, Rákóczi-vár. Moldva, Pusztina: megnézzük a legkeletibb Szent István-templomot, ahol Nyisztor Ilona Magyar Örökség-díjas énekesnő énekel, és meglátogatjuk a helyi Magyar Házat is, ahol süteménnyel, helyi pálinkával és lenyűgöző műsorral várnak minket a helyi fiatalok. Szállás és vacsora: faluturizmus, Pusztina (rutinos vendéglátók, jó szállások)

3. nap: Lujzikalagor - megnézzük a tájházat, és ismerkedünk azzal a faluval, ahonnan az oituziak elszármaztak. Felmegyünk a kalagori kálváriához, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a Szeret-völgyére. Utazás a soknemzetiségű Dobrudzsába. Brailán átkelünk a Dunán, majd a Macini Nemzeti Parkban teszünk egy könnyű kirándulást. Este érkezés Konstancába, vacsora.

4. nap: Kikapcsolódás Románia talán legkedveltebb tengerparti strandján, Mamaia Beachen.

5. nap: Délelőtt Oituz faluba, a Fekete-tengeri csángókhoz látogatunk, akik Lujzikalagorból "mutálódtak" el a messzi Dobrudzsába. A hipermodern tengerpati Beachtől 15 km-re, Oituzban ünnepnap van, méghozzá Nagyboldogasszony napja.  A helyi csángókkal és rokonaikkal, a már ismert lujzikalagori hagyományőrzőkkel együtt vehetünk részt a búcsú alkalmával tartott szentmisén, majd az azt követő szeretetvendégség keretében kóstolhatjuk végig a csángó asszonyok által asztalra varázsolt fenséges falatokat. A falu öregjei megmutatják régi viseletüket, miközben elmesélik nekünk a falu alapításának kalandos történetét. Reméljük, a falu alapítójának lányát is sikerül szóra bírnunk - mi találtunk rá 6 évvel ezelőtt. Youtube videónk: ide kattintvaDélután konstancai városnézés: ellátogatunk a konstancai delfináriumba, felkeressük a város szimbólumának számító híres kaszinót, valamint a minaretet, amelynek erkélyéről csodás panoráma tárul a tengerparti városra. Este a romániai borok őshazájába, Murfatlarba látogatunk, ahol a legjobb dobrudzsai borokból kapunk kóstolót.

6. nap: Tulcsán hajóra szállunk és egyenesen a Duna-Deltába utazunk. Gorgova halászfaluban várnak minket a helyi székelyek, akik magyaros vendégszeretettel várnak bennünket. Végigsétálunk a falun, elfoglaljuk szállásunkat és megpihenünk a természet lágy ölén.

7-8. nap: a csoport egyik fele Európa legnagyobb összefüggő nádasa mellett, tavirózsák által övezve hajózik Leteára. 400 éves ártéri tölgyerdők, szabadon élő lovak és homokdűnék között kirándulunk, miközben megcsodáljuk az orchideákat, és ha szerencsénk van, akár aranysakált is láthatunk. Ellátogatunk Sulinára, abba a városkába is, ahol a folyó beletorkollik a Fekete-tengerbe, és amelyet hajdan a Duna kapujaként is emlegettek. A másik csoport eközben csónaktúrára indul a szűk csatornákon, hogy testközelből figyelje meg a pelikánokat és más ragadozó madarakat is: a hattyú, a kormorán, a szürke és vörös gém, a kis és nagy kócsag, a halászsas, a fácán, mind megtalálható errefele. Meglátogatjuk a „23-as mérföld” nevű lipován halászfalvat is. Van lehetőség horgászni is bérelt felszereléssel, horgászvezetővel.

9. nap: a Duna-Deltától búcsút véve ismét Moldvába érkezünk. Felkeressük a román-moldáv határtól alig néhány kilométerre fekvő Foltest falucskát, ahol melegszívű csángó emberek várnak minket. Megható érzés, hogy a Kárpátoktól ilyen távol magyar szóval köszöntenek és mérhetetlen vendégszeretettel fogadnak bennünket egy teljesen románok lakta vidéken. A foltesti magyarok Csángóföldről, egy nagy árvíz után vándoroltak el ide, itt kaptak földet a román államtól. Ellátogatunk a kis katolikus templomba, ahol Nádasfalu egykori javasasszonya, Fergyes Bori néni meséli el a foltesti csángó közösség történetét. Youtube videónk: ide kattintva. Este érkezés Pürkerecre, a hétfalusi csángókhoz.

10. nap: rövid városnézés Brassóban, majd kisebb megállókkal tarkítva hazautazunk Magyarországra Szászföldön és Dél-Erdélyen keresztül. Érkezés Budapestre 22.30 óráig.

1. éj Szentegyházán, családias panzióban. 2. éj Pusztinán, Moldvában. 3-5. éj a tengerparthoz közeli ***szállodában Mamaian, 6-8. éj a Duna-deltában, székely panziókban, 9. éj Pürkerecen, hétfalusi csángó családi panziókban.