Otthonról hazamegyünk

Időpont(ok):
2017.12.28-2018.01.02 (6 nap)
Ár: 78.500 Ft
1. nap. Libegővel megyünk a dévai várba. Látogatás a Dévai Szent Ferenc Alapítvány központjában.2. nap. A „Drakula-kastély”, Törcsvár. A román királyok rezidenciája Sinaian: a Peles-kastély.3. nap. Prázsmár világörökségi szász erődtemploma. Kisbacon: Benedek Elek szülőkúriája, 150 éves vízimalom, Erdővidék leggazdagabb tájháza. Traktorral vagy gyalogszerrel az erdei vashámorhoz, máglya, fő…

SZILVESZTER ERDÉLYBEN: Brassó-Hétfalu-Székelyföld

SZILVESZTER A DÉLVIDÉKEN

Időpont(ok):
2017.12.29-2018.01-01. (4 nap)
Ár: 54.900 Ft
A Délvidék egyik leghangulatosabb szállásán, a rönkfa bútorokkal berendezett gyönyörű szobákkal, közösségi helyiséggel, étteremmel bíró, tanyasi hagyományokat őrző, mégis modern felszereltségű Kátai-birtokon emlékezetes szilveszteri élményben lesz részünk. Barátságos házigazdáink nagy szívvel és odaadással várják csoportunkat Kishegyesen, a Vajdaság szívében lévő ökofarmjukon.1. nap: Szabadka: a híres "ócskapiac", városnézés. Az…

SZILVESZTER A DÉLVIDÉKEN

Köszöntő

„Mert ne feledd: magyarnak lenni büszke gyönyörűség!"

kapufaragas meran

Arról szeretnék írni bemutatkozás gyanánt, hogy miért is missziós a "hazajáró" tevékenységünk, mit és hogyan tudunk tenni a külhon magyar megmaradásért, vagyis: hogyan, milyen értékek mentén dolgozunk.

Utazásaink során helyi honismereti vezetők szolgálatait vesszük igénybe szerte a Kárpát-medencében. Több külhoni magyart foglalkoztatunk külsős munkatársként is. Rengeteg hagyományőrző programot szervezünk, bevételhez juttatva a helyi értékőrzőket - de a látogatók vastapsa, a meghatott emberek könnyei sokszor még ennél is fontosabb lelki muníciót adnak a gyermekműsorok, előadások során. Jellemzően magyar faluturizmus, vagy családi panziós elszállásolás keretében látogatunk el a Kárpát-medencei (és moldvai) magyar lakta területekre, mert a vendéglátás a megmaradás egyik fontos útja lehet a falusi magyar közösségek számára, különösen a szórványban. Kizárólag magyarokhoz megyünk, még olyan csekély arányban magyar lakta városokban, mint Brassó, Arad, vagy éppen Máramarossziget. Hiszen ezáltal egy kis bevételhez jutnak a mieink, de ennél is fontosabb, hogy élő kapcsolatok, barátságok alakulnak ki ilyenformán a fogadó és az érkező magyarok között. A látogatók pedig úgy segítenek, hogy közben életre szóló, szívbéli élményeket szereznek. Sok utasunk van, aki útjaink révén szeretett bele szenvedélyesen egy-egy támogatandó ügybe, vagy egy-egy szervezet munkájába, és azóta nagy értékű adományokkal segít nemes ügyeket. Több olyan falu található a szálláshelyszíneink között, ahol korábban még soha nem fordult meg szervezett turistacsoport. Esetükben helyi partnereinkkel közösen most indítjuk be a faluturizmust, és e településeken különösen nagy várakozással néznek csoportjaink érkezése elé. Tehát: hidakat építünk...
A válaszúti Kallós Alapítvány a felnőtt csoportjaink fogadása révén jut komoly bevételhez. A Dévai Szent Ferenc Alapítványnak is jelentős támogatója vagyunk azáltal, hogy az idei év során legalább 60 diákcsoportunk látogat el házaikba adományokkal, és szálláshelyeiken mintegy 2000 vendégéjszakát töltenek diákjaink, kb. 10 millió forint értékben. Túlzás nélkül mondhatom, hogy sok székelyföldi szállásadónak és iskolának (hiszen kollégiumokban is sok csoportunk száll meg) a legfontosabb bevételi forrását jelentik az általunk szervezett utak.

Bár az sem kis dolog, hogy jelenleg mi kínáljuk az országban a legtöbb "hazajáró" utazást, mégis, jelenleg a legnagyobb dolog az irodánk életében, hogy piacvezetőnek mondhatjuk magunkat a Határtalanul" Program keretében szervezett osztálykirándulások tekintetében - az idei tanévben 160 iskolai csoportot, 8000 diákot utaztatunk magyarlakta vidékekre (programjaink iskoláknak: http://csillagosveny.utazas.hu/nyertes-palyazatainkbol). A programok során a diákok mindig látogatást tesznek helyi iskolákban, és idén 15 külhoni magyar középiskolai csoportot hozunk partnerségi pályázat keretében - ingyenesen - Magyarországra. A pályázatokban mindig szerepel "helyi közösség számára hasznot jelentő" tevékenység is.

Számomra, számunkra tehát misszió, szenvedély, hivatás az, amit csinálunk. A külhoni magyar végek számára hasznos tevékenységet végzünk, melynek folytatásához, bővítéséhez nagy segítséget jelent minden segítség, mellyel segítenek a velünk rokonszenvezők ismertebbé tenni az irodánkat. Otthonról hazamegyünk!

Barátsággal és tisztelettel, minden Hazajáró utazónak:

Posch Dániel

alairas
alapító

Ráadásként még személyes bemutatkozásomat, további ambícióimat is hadd osszam meg a kedves Olvasóval. Mióta az eszemet tudom, mindig fontos volt számomra külhoni nemzettársaink sorsa. Nagy boldogság, hogy megalapíthattam a Csillagösvény Utazási Irodát. Erősen bízom abban, hogy szép lassan kinövi magát annyira a vállalkozásunk, hogy megteremthetünk egy olyan alapítványt, amely a szórvány-, illetve csángóföldi magyaroktatás súlyos gondjait enyhíteni tudja majd egy kicsikét. Moldva, Csángóföld 2004 óta szerelem az életemben. Több jótékonysági rendezvény által segítettük a Moldvai Csángómagyarok Szövetségét, és magam is „keresztszülő" vagyok, vagyis támogatója a Moldvai Csángómagyarok Szövetsége munkájának. Erre buzdítok mindenki mást is: www.csango.ro Könyvet írtam a moldvai csángókról, melynek éppen mostanában készül bővített új kiadása, Csángóföldre utazóknak szóló információkkal benne. 3 részes, szintén moldvai csángó témájú filmem sok részlete szintén megtalálható a neten, a Youtube-on. Például:itt.